Już w 2006 roku w nowo produkowanych samochodach ciężarowych z silnikiem Diesla zaczęto montować system SCR. Technologia SCR kilka lat później zaczęła być wykorzystywana również przez największe koncerny motoryzacyjne produkujące także samochody osobowe. Technologia Selektywnej Redukcji Analitycznej ma na celu filtrowanie spalin z tlenków azotu. Są to wyjątkowo groźne, rakotwórcze składniki spalin emitowanych przez silniki Diesla.
W układach wydechowych nowoczesnych silników Diesla stosowany jest płyn o nazwie AdBlue. To przyjęta w krajach Europy nazwa dla wodnego roztworu mocznika. Sprzęt do Adblue musi być wykonany z materiałów, które nie korodują. AdBlue to płyn, który w prawie 70 procentach składa się z wody. Zbiornik do transportu i przechowywania AdBlue produkuje się z polietylenu z certyfikatem TUV. W ofercie producentów są także zbiorniki oraz kontenery do AdBlue wykonane z kwasoodpornej stali. Mowa tutaj oczywiście o ilościach hurtowych AdBlue.